Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Content Marketing & Cross Media post-HBO

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

Het cross media en content marketing vakgebied richt zich op het optimaal laten samenwerken van de verschillende media zoals internet, televisie, radio, print, social media, games, mobiele devices en events. De kracht zit 'm in een uitgekiende en creatieve combinatie van branded content en de verschillende media tijdens het hele oriëntatie en koopproces. Het op juiste wijze toepassen van de strategie bij cross media met relevante content zorgt ervoor dat uw de beoogde doelgroep op het juiste moment, met de juiste boodschap via het juiste medium bereikt en kunnen zowel in b2b als b2c markt effectieve push and pull campagnes worden gerealiseerd.

De opleiding Content Marketing & Cross Media is bedoeld voor marketeers, marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, social media managers, crossmedia professionals, direct marketeers en communicatieprofessionals die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van crossmedia en contentmarketing en de regie willen (gaan) voeren over de strategie en media. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.


De opleiding Content Marketing & Cross Media bestaat uit 9 vaste colleges. Daarnaast organiseren wij interessante gastcolleges waarin actuele onderwerpen aan bod komen en een bedrijfsbezoek, zodat u een kijkje in de keuken krijgt bij een bureau of bedrijf, toegespitst op de thema's en onderwerpen van uw opleiding. De opleiding Content Marketing & Cross Media geeft u handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met content marketing en cross media.

College-onderwerpen tijdens de opleiding Content Marketing & Cross Media:

  1. Cross Channel Marketing Strategie en Campagne Management
  2. Cross Media & Content Marketing Planning en Implementatie
  3. Content Marketing Strategie
  4. Content creatie en management
  5. Content en organisatie
  6. Customer journeys en experience
  7. Testen, meten en ROI can crossmediale campagnes
  8. Inrichten en tunen van crossmediale campagnes
  9. Crossmediale storytelling

Ideale mix van theorie en praktijk

Groepsopdracht

U werkt in een groepje van ongeveer 4 personen aan een echte case zoals het opstellen van een contentstrategie en cross mediaplan voor landelijk bekende merken of organisaties zoals Cordaid en Heineken Music Hall. U leert in groepsverband de theorie toe te passen in de praktijk, hierdoor leren de deelnemers van elkaar en bouwt u aan uw netwerk.

Individuele opdracht

U schrijft uw eigen content marketing strategie & cross mediaplan voor uw organisatie of opdrachtgever. U verlaat dus de opleiding met uw eigen plan, -strategie en uitvoering. U krijgt hierin coaching en begeleiding van docenten en sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin u uw plan toelicht.

Niveau Post-HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 maanden
Kosten €3250
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/content-marketing-cross-media#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat