Dé opleidingensite voor hbo en hoger
Gepubliceerd op: 7 november 2008
Auteur:


Branded Customer Service

Organisaties ontdekken meer en meer dat gewoon goede service gewoon niet meer genoeg is om op te vallen tussen de andere merken en succesvol te zijn in de huidige concurrentiestrijd op de markt. Klanten kiezen organisaties niet meer om hun service, zelfs als die goed is, maar op basis van of de ervaring die ze hebben met het merk bij het merk past, en de verwachting haalt. Met andere woorden, ze evalueren de service niet meer als goed of slecht, maar als "off-brand" of "on-brand"-ze bezien of de beloften van het merk die door advertenties, uiterlijk enz. aan de klanten beloofd is, wordt waargemaakt. De markt van vandaag laat zien dat de meest succesvolle organisaties in staat zijn om de marketingbeloften te laten doordringen tot ieder aspect van hun operatie, zowel intern als extern, en vooral waar het hun mensen aangaat.

Schema betrekking hebbende op Branded Customer Service

Zoals Richard Branson, de oprichter van Virgin het uitdrukte: "Niets lijkt mij duidelijker, dan dat een product of een service pas een merk wordt wanneer het is doordrongen van diepe waarden die doorvertaald zijn in feiten en gevoelens die Branded Customer Service de medewerkers kunnen laten zien en de klanten kunnen omarmen." (Nothing seems more obvious to me than that a product or service only becomes a brand when it is imbued with profound values that translate into fact and feeling that employees can project and customers can embrace.)

TMI heeft aan de basis gestaan van branded customer service, zowel op het gedachtengoed als in de practische toepassing van het concept voor individuele organisaties. We komen veel organisaties tegen die hun eigen imago in de markt gewoonweg niet gemakkelijk weten te implementeren in de organisatie zelf. Een organisatie verwoordde het naar ons als volgt: "Ik heb het gevoel dat er een prachtige straaljager, die van alles kan in de achtertuin van ons bedrijf staat. We hebben alleen niemand die weet hoe we het ding aan de praat krijgen, laat staan hoe we hem laten vliegen. Het probleem is alleen dat onze klanten erop vertrouwen dat we het wel kunnen".

Wat zeggen uw klanten over u als u er niet bij bent? Past het imago wat u wilt hebben voor uw organisatie bij de echte output naar uw klanten, zowel intern als extern? Wilt u klanten en medewerkers behouden? Neem dan contact met ons op en kom erachter hoe effectief Branded Customer Service uw organisatie kan maken.


We kunnen bespreken hoe u:

  • Het volledige potentieel van uw merk kunt gebruiken, zowel intern als extern
  • Klantenservice echt onderscheidend voor uw merk kunt maken
  • Uw merk kunt verpersoonlijken en versterken door persoonlijke interacties door en met uw medewerkers
  • Uw managementgedrag kunt aanpassen aan het merk en de warden die daarbij horen
  • Verkoopstijl en -boodschappen bij uw merk kunt laten passen
  • Het DNA van uw organisatie kunt laten blijken in human resources, brand champions, en de cultuur
  • Een klantgerichte structuur kunt maken om mensen aan te nemen, op te leiden en te ontwikkelen binnen het merk
  • Intern kunt communiceren op zo'n manier dat het merk doorklinkt.

Jazeker, u gaat gewoon door met werken. Het verschil: Wij zorgen er samen met u voor dat alles wat er in uw organisatie gebeurt effectief bij uw merk past, van de reguliere uitingen naar klanten en medewerkers tot de trainingen die u geeft. Want echt excellente merken zijn dat door en door. Echt.