Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Klantstrateeg

AOG School of Management

  • Beschrijving
  • Overzicht

Onder invloed van digitalisering, social media en de toename van het aantal kanalen, krijgt de consument steeds meer macht. Zo sterk zelfs, dat klanten organisaties kunnen maken of breken. Om goed op deze veranderende marktsituatie in te spelen, is een gedegen klantstrategie onmisbaar.


Het verkrijgen en behouden van verbinding met uw klanten is cruciaal voor het succes van uw organisatie. Tijdens de leergang wordt ingegaan op strategieën om deze verbinding te maken en te houden. Er wordt behandeld welke kanalen en media hierbij relevant zijn en hoe u deze kanalen, complementair aan elkaar, kunt inzetten.

Klantstrateeg is een vakoverstijgende interdisciplinaire leergang. Naast gedegen theorieën en modellen, is er aandacht voor het ontwikkelen van strategic marketing skills. Hiermee ontwikkelt u uw leiderschap en het vermogen uw plannen binnen uw organisatie verder uit te rollen.


De leergang is modulair opgebouwd: zeven tweedaagse modules gespreid over een periode van negen maanden.
Module 1 | Strategie en klanttrends
Module 2 | Klantstrategie
Module 3 | Klantinzicht en groeistrategie
Module 4 | Multichannel management
Module 5 | Customer Engagement
Module 6 | Klantgerichte organisatie
Module 7 | Integratie en presentatie businessplannen

Niveau Post-HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 9 maanden
Type Post-hbo / Post-bachelor
Kosten (indicatie) Meer dan €4550
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Diploma