Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Opleiding: Brand Management & Communication

Aangeboden door: Vlerick Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

Wat is de toegevoegde waarde van het programma 'Brand Management en Communicatie'?

  • U begrijpt na de opleiding wat een sterk merk is, hoe u het positioneert en tot stand brengt
  • U bent vertrouwd met strategieën als merkextensies en co-branding om uw merk levendig te houden
  • U stelt vlot een merkcommunicatieplan op en hebt inzicht in de rol van traditionele en niet-traditionele communicatiekanalen
  • U kunt aan de slag als 'conversation manager' om zo uw merk sterker te maken in een web 2.0-context

De opleiding 'Brand Management & Communicatie' is uitgewerkt rond vier modules:


Module 1: Merken bouwen

  • Hoe een sterk merk bouwen?
  • Hoe laadt u een merk met specifieke waarden? Hoe een goede merkidentiteit creëren?
  • Wat is een merklevenscyclus en hoe speelt u hierop in?
  • Hoe bouwt u uw merk uit via co-branding en merkextensies?


Module 2: Merken beheren

  • Hoe ontwikkelt u een positionering voor corporate en product brands?
  • Hoe integreert u uw business-, merk- en communicatiepositionering?
  • Hoe vertaalt u uw merkpositionering naar een concrete mediamix?


Module 3: Merken communiceren

  • Hoe stelt u een communicatieplan op?
  • Welke merkcommunicatiedoelstellingen kunt u nastreven?
  • Welke verschillende traditionele communicatiemedia zijn er? Wat zijn hun voor- en nadelen?
  • Guerilla Marketing, branded entertainment, experience communication… Welke technieken kunt u toepassen om op een niet-traditionele manier over uw merk te communiceren?


Module 4: Branding in het digitale tijdperk

  • Hoe uw merk in een information overload context managen?
  • Is een nieuw merkenmodel nodig in het digitale tijdperk?
  • Hoe bouwt u een merk op via nieuwe media?
  • Wat is de rol van word-of-mouth voor uw merk?
  • Hoe een social media-strategie opbouwen voor uw merk?
  • Hoe evolueert u van een marketing manager naar een conversation manager?

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 4 dagen
Locatie Leuven
Tijden Overdag
Kosten (indicatie) Tussen de €2700 en €4550
Les locatie type Op het instituut
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Startmaand oktober
Afronding Certificaat