Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Training: ABC of ICT

Aangeboden door: Pink Elephant Nederland

  • Beschrijving
  • Overzicht

The ABC of ICTDe ABC of ICT benadrukt een groeiend inzicht in de IT markt op het gebied van Attitude, Behaviour en Culture. Centraal staan daarbij de niet-technische problemen waar IT professionals dagelijks mee te maken krijgen. De themas variren hierbij van weerstand op de werkvloer tot algeheel gebrek aan kennis over best practices.De ABC of ICT is in 2008 ontwikkeld door de oud-Pinker P. Wilkinson (GamingWorks), en is gentroduceerd op het ITSMF congres. Na jarenlange ervaring in de IT, zowel als trainer als ontwikkelaar, heeft Wilkinson een boek geschreven over de meest voorkomende problemen en misconcepties in de IT: ITIL Worst Practices.Pink Elphant is dan ook trots een ervaringsdeskundige te presenteren, die met recht tot een van de Elephants van de IT industrie gerekend kan worden. Zowel met kennis als door zijn presentatie, zal hij u zeker inspireren nog een keer goed na te denken over de niet-technische aspecten van uw IT organisatie.

De eendaagse ABC of ICT? Fundamentals is de eerste stap in het aanpakken van ABC issues binnen je organisatie. ABC of ICT? staat voor Attitude, Behavior en Culture in ICT organisaties. Tijdens een interactief programma leer je de basis over ABC of ICT? en doe je een aantal ABC exercises. Deze ABC exercises en het bijbehorende materiaal laten je schadelijk gedrag in werksituaties onderkennen. Door samen te werken en de theorie naar praktijk te vertalen, richten we ons op het aanpakken van de issues. ABC aspecten, het gedrag van mensen, bepalen het succes of mislukken van Service Management verbetertrajecten. Onderzoek toont aan dat de meeste initiatieven om ITSM te verbeteren niet de beoogde doelen bereiken en/of veel weerstand oproepen. Zolang we ABC issues niet goed adresseren, leiden ze tot frustratie en vormen ze en groot risico voor de bedrijfsvoering. Het belang van ICT in bedrijven blijft groeien, daarom kunnen we ons dit soort falen niet langer permitteren. Het succesvol adresseren van ABC leidt tot: commitment, betrokkenheid, eigenaarschap en voortdurende verbetering. En nog belangrijker, het draagt bij aan Service Management organisaties die werkelijk ? toegevoegde waarde? leveren voor de business, waarbinnen effectief en efficiënt wordt gewerkt met tevreden medewerkers en klanten. Om ABC issues effectief te kunnen aanpakken is de eerste stap om ABC of ICT? beter te begrijpen, en worst practices waar organisaties mee worstelen te herkennen. Dit is waar het in de Fundamentals training over gaat. Je ondergaat twee ABC exercises met de ABC of ICT? kaarten, onderzoekt veranderen van gedrag en weerstand daartegen, krijg je inzicht in de aanpak van experts op het gebied, zoals beschreven in de meer dan 35 cases van het boek ABC of ICT? ? An Introduction book. De training geeft je daarmee een basis om ABC en de impact ervan zichtbaar te maken en de dialoog in organisaties aan te gaan. Deze training biedt je ook inzicht in hoe je ABC kan integreren in je bestaande ITIL training door praktijk gerichte oefeningen int te zetten.

Een introductie van de ABC of ICT zal aangeboden worden middels een workshop, waarin een overview gegeven zal worden van de meest belangrijke problemen m.b.t. Attitude, Behaviour en Culture. Aan de hand een kaarspel zullen vervolgens de ?worst practices? van ICT organisaties worden besproken. Vaak zijn er twee of meer mensen binnen een organisatie die getraind willen worden. Wij hebben bij deze cursus gemerkt dat bedrijven vaak de voorkeur hebben om deze in-house te organiseren. Daar werken we graag aan mee en maken u op verzoek een aanbieding op maat. Daarbij kan ook de inhoud naar wens aangepast worden.

Niveau MBO
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 1 dag
Kosten (indicatie) Minder dan €450
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Noord-Brabant, Noord-Holland
Afronding Diploma