Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Training: AFM-proof schrijven

Aangeboden door: Loo van Eck Communicatie

  • Beschrijving
  • Overzicht

De AFM stelt eisen aan de communicatie van uw verzekeringsmaatschappij, pensioenfonds of bank.
U moet helder schrijven.
U moet de consument op tijd informatie geven.
U moet, u moet, u moet …

U moet veel van de wetgever.

Loo van Eck helpt financiële organisaties zoals Achmea, Aegon, De Goudse en de Rabobank bij het AFM-proof maken van de communicatie.

Wij kregen zelfs complimenten van de AFM voor de polisvoorwaarden die wij voor diverse organisaties hebben herschreven.

Ook hebben wij regelmatig overleg met het Verbond van Verzekeraars over de eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Wilt u weten waaraan uw communicatie moet voldoen? En wilt u dit ook leren? Dan is deze opleiding voor u perfect geschikt! U leert in 3 dagen wat de eisen van de AFM zijn, hoe u aan de eisen van de AFM kunt gaan voldoen en hoe u uw communicatie effectief inricht.

Programma training AFM-proof schrijven

U leert …
... hoe u voldoet aan de AFM-eisen van de begrijpelijkheid

  • Wat houdt deze eis in?
  • Hoe schrijft u in taalniveau B1?
  • Hoe stemt u de informatie af op het interesse- en kennisniveau van de klant?
  • Hoe schrijft u heldere polisvoorwaarden?
  • Hoe schrijft u duidelijke brieven en e-mails?
  • Hoe maakt u de rapporten, websites en offertes begrijpelijk?

... hoe u voldoet aan de eis van de vindbaarheid

  • Wat houdt deze eis in?
  • Hoe zorgt u voor structuur: in alle tekstgenres
  • Hoe maakt u een website gebruikersvriendelijk?
  • Hoe zorgt interactie en selfservice voor vindbaarheid?

... hoe u heldere communicatie verankert in de organisatie

  • Hoe verbindt u uw strategie aan heldere communicatie?
  • Hoe zorgt u dat medewerkers helder gaan communiceren?
  • Hoe vertaalt u kernwaarden naar communicatiegedrag?
  • Welke processen moet u veranderen om de communicatie helder te maken?

Resultaat training AFM-proof schrijven

Na afloop van deze training …
... weet u wat de eisen zijn die de AFM aan uw communicatie stelt;
... weet u wat u in uw organisatie moet aanpassen om aan de eisen te voldoen;
... kunt u de eis van begrijpelijkheid vertalen naar concrete middelen;

... kunt u de eis van vindbaarheid vertalen naar concrete middelen.

Doelgroep

Voor medewerkers van verzekeraars, banken, pensioenfondsen, assurantiekantoren.

Didactiek

Eigen teksten en eigen organisatie
In deze training zetten we uw eigen teksten en die van andere deelnemers centraal. Zodat de voorbeelden die we gebruiken herkenbaar zijn voor u. Ook herschrijft u uw eigen teksten tijdens de training als oefening op basis van onze theorie. Verder Laten we u actuele voorbeelden zien van communicatiemiddelen die wij voor verzekeraars, banken of tussenpersonen hebben aangepast aan de eisen van de AFM. Hierdoor is elke minuut van de training de moeite waard.

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 dagen
Locatie Ede
Kosten €995
Les locatie type Bij het bedrijf, In overleg
Titulatuur Geen titel
Lesmethode Klassikaal onderwijs
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Maximaal aantal deelnemers 10
Afronding Geen