Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Opleiding: Account Leadership

Aangeboden door: Kenneth Smit Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Een succesvolle accountmanager is tot veel meer in staat dan het binnenhalen van New Business. Hij of zij draagt met name bij aan het bedrijfsresultaat door meer omzet te genereren bij bestaande relaties. Dit is alleen mogelijk wanneer de kwaliteit van de relaties met de klant en de interne relaties optimaal zijn. Succes is dan een logisch gevolg.

In de vernieuwde training Account Leadership staat niet de transactie maar de relatie centraal. Deze benadering stelt andere eisen aan het gedrag en de vaardigheden van de accountmanager.

De training is opgebouwd rondom het principe van Mutual Sustainability, waarin het succes van een verkopende organisatie wordt gekoppeld aan de kwaliteit van de relaties die zij heeft met al haar stakeholders.

Onderwerpen

De inhoud van de training is geheel nieuw. Er wordt getraind volgens de onderstaande Kenneth Smit methode. Resultaat is een compleet Account Plan volgens de meest recente inzichten op dit gebied, een concept bij de nieuwe manier van denken, het instrumentarium dat daarbij hoort, een gewijzigde houding ten opzichte van klantrelaties en een besturingsmodel voor zowel de implementatie als beheersing van het begrip Mutual Sustainability!

Methodiek

Kenneth Smit trainingen zijn bijzonder interactief. Theorie is ondersteunend en niet leidend. In interactieve sessies, workshops en rollenspelen ontdekken de deelnemers zelf dat een andere werkwijze voor en tijdens het account management tot betere resultaten leidt. Wij houden hen een spiegel voor en oefenen intensief. Ze leren ook veel van hun collega deelnemers. Het resultaat van deze werkwijze is dat iedere deelnemer met veel nieuwe ideeën en een andere aanpak direct na de training in de eigen praktijk aan de slag kan en aantoonbaar succesvoller zal zijn!

Modulestructuur

Dag 1 en 2 (Module I)

Mutual Profitability
Thema: hoe maak je de relatie met de klant bespreekbaar en meetbaar en zorg je voor een gelijkwaardige relatie die voor beide partijen ook op termijn winstgevend blijft?

Dag 3 en 4 (Module II)

Balancing Business Beyond
Thema: hoe stem je de eigen organisatie af op die van je klant en hoe stel je prioriteiten? Hoe breid je je netwerk uit en zorg je voor structurele verbetering van je relaties?

Dag 5 en 6 (Module III)

Empowerment
Thema: hoe versterk je de positie van je klant en je gesprekspartners en creëer je nieuwe samenwerkingsverbanden?

Dag 7 en 8 (Module IV)

Account Leadership
Thema: hoe mobiliseer en motiveer je het Account Team om de relatie met de klant duurzaam te versterken?

De training Acount Leadership kan ook als slotmodule deel uit maken van een commercieel trainingstraject en volgt dan na het Expert in Sales Totaaltraject.

  • inschrijving alleen voor deelnemers met aantoonbare ervaring in account management en/of
  • (een deel van) het commerciële trainingstraject bij Kenneth Smit Training hebben doorlopen.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Nee
Kosten (indicatie) Geen opgave
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Certificaat