Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Opleiding: Campagne Management post-HBO

Aangeboden door: Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

Het online tijdperk en (autonome) verschuivingen in het oriëntatie- en koopgedrag van consumenten leiden tot campagnes die meer rondom individuele mensen plaatsvinden in plaats van campagnes gericht op grote (doel)groepen. In tegenstelling tot campagnes rondom producten en merken, is het gedrag van mensen hierbij sturend. Maar hoe organiseer je dat als bedrijf? Is het mogelijk om alle verschillende campagnes rondom uw merken, producten, diensten en verschillende afdelingen etc. zo te managen dat u er het maximale uithaalt? Dit vraagt specifieke kennis, kunde en know how op het gebied van campagne management en dit staat centraal tijdens de post-HBO opleiding Campagne Management.

Campagne management wordt vooral ingezet door grotere bedrijven die meerdere multichannel campagnes tegelijkertijd willen managen. De opleiding Campagne Management is bedoeld voor o.a. internet managers, e-mail marketeers, product managers, database marketeers, campagne managers, direct marketeers, etc die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van campagne management. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.


College-onderwerpen tijdens de opleiding Campagne Management

1) Multichannel marketing en campagne management
2) Bouwstenen van campagne management
3) Kanalen, kanaaleigenschappen en content
4) Traffic- en klantacquisitie
5) Conversie & crossselling tactieken
6) Werkcollege
7) Marketing analytics
8) Campagne management systemen
9) Campagne management organisatie, processen & executie

Ideale mix van theorie en praktijk

Groepsopdracht

U werkt in een groepje van ongeveer 4 personen aan een echte case zoals het opstellen van een campagne management strategie en plan voor landelijk bekende merken of organisaties zoals Cordaid en Heineken Music Hall. U leert in groepsverband de theorie toe te passen in de praktijk, hierdoor leren de deelnemers van elkaar en bouwt u aan uw netwerk.

Individuele opdracht

U schrijft uw eigen campagne managementplan voor uw organisatie of opdrachtgever. U verlaat dus de opleiding met uw eigen campagneplan, -strategie en uitvoering. U krijgt hierin coaching en begeleiding van docenten en sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin u uw plan toelicht.

Niveau Post-HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 maanden
Kosten €3250
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/campagne-management#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat