Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Opleiding: Campagne Management

Aangeboden door: Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

Het online tijdperk en (autonome) verschuivingen in het oriëntatie- en koopgedrag van consumenten leiden tot campagnes die meer rondom individuele mensen plaatsvinden in plaats van campagnes gericht op grote (doel)groepen. In tegenstelling tot campagnes rondom producten en merken, is het gedrag van mensen hierbij sturend. Maar hoe organiseer je dat als bedrijf? Is het mogelijk om alle verschillende campagnes rondom uw merken, producten, diensten en verschillende afdelingen etc. zo te managen dat u er het maximale uithaalt? Dit vraagt specifieke kennis, kunde en know how op het gebied van campagne management, deze vraagstukken vromen het uitgangspunt voor de korte opleiding Campagne Management.

Campagne management wordt vooral ingezet door grotere bedrijven die meerdere multichannel campagnes tegelijkertijd willen managen. De opleiding Campagne Management is bedoeld voor o.a. internet managers, e-mail marketeers, product managers, database marketeers, campagne managers, direct marketeers, etc die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van campagne management. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.


College-onderwerpen tijdens de opleiding Campagne Management

Module 1: Trends, ontwikkelingen en strategie
1) Multichannel marketing en campagne management
2) Bouwstenen van campagne management

Module 2: Channels, kanalen & conversie
3) Kanalen, kanaaleigenschappen & content
4) Traffic- en klantacquisitie
5) Conversie & crossselling tactieken

Module 3: Organisatie, systemen en implementatie
6) Campagne management organisatie, processen & executie

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is facultatief. Beeckestijn Business School biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van uw eigen plan u uitdaagt de aangeboden kennis uit de colleges te vertalen naar uw eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een campagne management-plan voor uw organisatie of voor een relatie. U verlaat de opleiding met een eigen campagne management-plan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. U rondt de opleiding door met uw (kern)docent een eindgesprek te voeren over uw individuele opdracht.

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 2 maanden
Kosten €1990
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/campagne-management-1#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Geen